Eksempel 1
2. juni 2015
Tid |
Aktivitet |
SFS |
Rederi |
0900 - 0930 |
Opstartsmøde |
SFS 1 SFS 1 |
DP, skibsledelse, tillidsmænd og sikkerhedsrepræsentanter |
0930 - 1100 |
Rundtur på dæk og i catering + dialog |
SFS 1 |
Besætning |
0930 - 1100 |
Rundtur i maskinen + dialog |
SFS 2 |
Besætning |
1100 - 1130 |
Check af certifikater (skib + besætning) |
SFS 1 |
Skibsfører |
1130 – 1200 |
Interview med sikkerhedsrepræsentanterne |
SFS 1 |
Sikkerhedsrepræsentanter |
1100 – 1200 |
Teknisk test – vandtætte døre |
SFS 2 |
Besætning |
1200 – 1230 |
Frokost |
|
|
1230 - 1430 |
Operativ øvelse – brand på vogndæk Eksplosion/brand i lastbil med farligt gods samt flere alvorligt tilskadekomne passagerer |
SFS 1 SFS 2 |
Besætning |
1430 - 1500 |
Evaluering af den operative øvelse |
SFS 1 SFS 2 |
Besætning |
1500 - 1530 |
SFS skriver dagsrapport |
|
Ingen |
1530 - 1600 |
Afsluttende møde |
SFS 1 SFS 2 |
DP og skibsledelse |
2000 - 2010 |
Opstartsmøde |
SFS 3 |
DP og skibsledelse |
2010 - 2345 |
Teknisk test — Blackout, lys, nødlys, batterier, skumudstyr, branddøre, pumper, nødgeneratorer og sprinklertest |
SFS 3 |
Besætning |
2345 - 2400 |
Afsluttende møde og natmad |
SFS 3 |
DP og skibsledelse |
3. juni 2015
Tid |
Aktivitet |
SFS |
Rederi |
0800 - 0815 |
Opstartsmøde Gennemgang af udestående |
SFS 1 SFS 2 |
DP og skibsledelse |
0815 – 1000 |
Rundtur på dæk, i catering og maskine + dialog |
SFS 1 SFS 2 |
Besætning |
1000 – 1100 |
Teknisk test — Udsætning af hurtiggående mand-over-bord-båd (FRB) |
SFS 1 |
Besætning |
1100 - 1200 |
Teknisk test — Udsætning af redningsbåd |
SFS 1 |
Besætning |
1000 - 1200 |
Rundtur på dæk, i catering og maskine + dialog |
SFS 2 |
Besætning |
1200 - 1230 |
Frokost |
|
|
1230 - 1400 |
Hvad der end måtte mangle |
|
|
1400 - 1520 |
Rapportskrivning |
Ingen |
Ingen |
1520 - 1550 |
Afsluttende møde i konferencerum |
SFS 1 SFS 2 |
DP, skibsledelse, tillidsmænd og sikkerhedsrepræsentanter |
Eksempel 2
Tirsdag den 15. november 2016
09:00
Skibet ankommer til Havneby
09:15
Afgang Havneby
Opstartsmøde i konferencelokalet og aftale om den endelige plan for synet Scenariet for den operative øvelse gennemgås af skibsledelsen.
10:00-12:00
Samtaler med skibsledelsen og forskellige besætningsgrupper, herunder sikkerhedsrepræsentanterne
12:00 Frokost
12:30-17:00
Operativ øvelse – Mistet styring
Evaluering af den operative øvelse i konferencelokalet
Teknisk test – udsætning/sejlads med mand-over-bord-båd (MOB)
15:00-15:30
Kaffepause i konferencelokalet
17:00
Ankomst Havneby
17:00–21:00
Pause, skibsinspektørerne tager til deres hotel
21:00–01:00
Færgen lægger op fra kl. 21.00 – 05.00
Teknisk test – Blackout, sprinklerprøve, pumper, alarmer og højttalere Natmad
Onsdag den 16. november 2016
09:00
Skibet ankommer til Havneby
09:15
Afgang Havneby
Opstartsmøde i konferencelokalet samt opfølgning på dag 1
09:45-12:00
Samtaler med skibsledelsen og forskellige besætningsgrupper
Dokumentation og certifikater (skib og besætning)
12:00
Frokost
12:30-13:00
Færgens besætning holder onsdagsøvelse.
13:00-14:00
Fortsættelse af de manglende ting
14:00-15:00
Evaluering, udstedelse af certifikater samt afslutningsmøde
Kl. 15:00
Ankomst Havneby
26. april 2014, Havneby
09:00
Ankomst Søfartsstyrelsen ved check-in i terminalen
09:15
Opstartsmøde med Søfartsstyrelsen, skibsledelsen og sikkerhedsrepræsentanterne på broen
09:40
Operativ øvelse: Stor evakueringsøvelse efter en kollision med 2-rumsskade
11:00
Evaluering af øvelse (i Dansesalen), hvor alle deltager
11:30
Teknisk test – Sejlads i redningsbåd og hurtiggående mand-over-bord-båd (FRB)
12:30
Frokost
13:30
Teknisk test: Blackout-test
Eftermiddag
Rundtur på dæk, i catering og maskinen samt dialog med besætningen
16:00
Dagens syn afsluttes
20:00
Afgang Havneby mod Port Town
27. april 2014, Port Town
09:00
Opstartsmøde med Søfartsstyrelsen og skibsledelsen på broen
09:15
Fortsat rundtur på dæk, i catering og maskinen samt dialog med besætningen
10:00–14:00
Bundsyn med dykker
11:00
Teknisk test: Sprinklertest på vogndækket
12:30
Frokost
Eftermiddag
Rundtur på dæk, i catering og maskinen samt dialog med besætningen
16:00
Rapportskrivning
17:30
Afslutningsmøde med Søfartsstyrelsen, skibsledelsen og besætningen på broen
18:00
Syn afsluttes
28. april 2014, Havneby
08:00
Ankomst Havneby