Point of Contact-ordning

​​​​​​Søfartsstyrelsen har etableret en Point of Contact-ordning til hjælp for danske rederier.

POC-ordningen indebærer, at hvert rederi er tilknyttet et fast team af skibsinspektører, der har et indgående kendskab til rederiet og dets særlige behov. På den måde er der altid en fast kontaktperson, der følger op og vender tilbage til rederiet.

Det primære formål med POC-ordningen er at gøre det let og interessant for rederierne at være i Danmark og have skibe under dansk flag og på den måde fremme kvalitetsskibsfart.

POC-ordning som supplement

​POC-ordningen er et supplement til den normale sagsbehandling. Sagsbehandling og tilsyn foregår på samme måde som i dag. POC-ordningen er en overbygning, der skal være med til at forbedre service og samarbejde.

Tilmelding til POC-ordningen​​

​Du er velkommen til at kontakte Sikre Skibe eller skrive en mail til cfs@dma.dk, hvis du vil høre mere eller gerne vil tilmeldes POC-ordningen.

 

 

Søfartsstyrelsen har etableret fem POC-teams med hver cirka tre POC-inspektører ​​til følgende segmenter:

  • Allan Christensen, ach@dma.dk, tlf. 22 56 52 40 / 72 19 62 46
  • Allan Christensen, ach@dma.dk, tlf. 22 56 52 40 / 72 19 62 46
  • Janus Pape, jpj@dma.dk, tlf. 91 37 61 58 / 72 19 61 58
  • Wytse Ludzer van der Molen, wlv@dma.dk, tlf. 72 19 63 99/22 93 76 97
  • Bo Berggreen Larsen, bbl@dma.dk, tlf. 25 47 28 96 / 72 19 62 49
  • Benny Gade Matsumoto-Hansen, bgh@dma.dk, tlf. 91 37 60 73 / 72 19 60 73
  • Bent Dyrman Nielsen, bdn@dma.dk, tlf. 91 37 62 35 / 72 19 62 35
  • Torben Bach Sørensen, tbs@dma.dk, tlf. 21 24 88 90 / 72 19 62 96
  • Michael Martin Bjarløv, mbj@dma.dk, tlf. 91 37 62 81 / 72 19 62 81
  • Tina Grøndal Fallentin, tje@dma.dk, tlf. 22 56 53 70 / 72 19 60 46
  • Eigil Pedersen, epe@dma.dk, tlf. 25 47 27 63 / 72 19 63 55
  • Michael Langkow, mla@dma.dk, tlf. 25 62 78 27 / 72 19 63 87
  • Ole Hagen Wendt, ohw@dma.dk, tlf. 91 37 63 60 / 72 19 63 60

Det kan du forvente af dit POC-team

​Skibsinspektørerne i hvert POC-team gør følgende:

  • Opbygger netværk i rederierne i det pågældende segment
  • Opbygger specialviden om det pågældende segment
  • Assisterer rederiet, så sagsbehandlingen glider godt
  • Lærer og hjælper rederiet med at finde rundt i Søfartsstyrelsen og Det Blå Danmark generelt
  • Følger problemsager til dørs og sikrer, at rederiet får svar
  • Yder særlig vejledning til f.eks. nye rederier

Hvornår er POC-inspektørerne tilgængelige?

​POC-inspektørerne er til rådighed inden for normal arbejdstid.

I arbejdstiden kan du få fat i mindst én fra hvert team. Ferie holdes, så mindst én inspektør i hvert team er til rådighed.

Har et rederi afdelinger i lande, hvor tidsforskellen gør det vanskeligt at kontakte Søfartsstyrelsen inden for normal arbejdstid, kan der træffes aftale med Søfartsstyrelsen om særlige kontakttidspunkter.

Bliver Søfartsstyrelsen kontaktet af et rederi, som ikke har kendskab til Søfartsstyrelsens arbejdsgange, bliver der udpeget en særlig Customer Account Manager blandt de udpegede POC-inspektører. Den person vil aktivt vejlede rederiet i en startperiode. Det er særligt rettet mod nye rederier, men andre rederier kan også anmode om det, hvis der er et særligt behov, som f.eks. større ændringer i et rederis landorganisation.

Kontakt

Sikre Skibe