1

For at kunne foretage anmeldelsen

Følgende er nødvendigt for at kunne foretage anmeldelsen:

 

  • MitID for at kunne logge ind i Digitalt Skibsregister Selvbetjening

  • Oplysninger om befragterforhold for relevante parter

    o For befragtere af typen person:
    - Nationalitet
    - Email-adresse*
    - Bopælsadresse*

    o Følgende befragtere af typen virksomhed:
    - Oplysninger på tegningsberettiget/tegningsberettigede
    • Fornavn
    • Efternavn
    • Email-adresse*
    • Bopælsadresse*
    • Fødselsdato*

 


*Fornavn og efternavn er altid nødvendigt at indtaste på hver part.
Email-adresse, bopælsadresse samt fødselsdato er nødvendigt, såfremt en part skal inviteres til at signere digitalt via MitID.

2

Påbegynd Anmeldelse

Vivamus elementum semper nisi. Nam eget dui. Aenean tellus metus, bibendum sed, posuere ac, mattis non, nunc. Phasellus a est. Curabitur turpis.

Donec elit libero, sodales nec, volutpat a, suscipit non, turpis. Fusce fermentum. Donec mollis hendrerit risus. Aliquam eu nunc. Maecenas malesuada.

Fusce ac felis sit amet ligula pharetra condimentum. Phasellus consectetuer vestibulum elit. Ut leo. Cras varius. Maecenas egestas arcu quis ligula mattis placerat.

Sed hendrerit. In enim justo, rhoncus ut, imperdiet a, venenatis vitae, justo. Nullam nulla eros, ultricies sit amet, nonummy id, imperdiet feugiat, pede. Nunc interdum lacus sit amet orci. In ac felis quis tortor malesuada pretium.

Duis arcu tortor, suscipit eget, imperdiet nec, imperdiet iaculis, ipsum. Nulla neque dolor, sagittis eget, iaculis quis, molestie non, velit. Aenean ut eros et nisl sagittis vestibulum. Praesent nonummy mi in odio. Nullam quis ante.

3

Trin 1: Udslettelsestilsagn

Phasellus dolor. Praesent porttitor, nulla vitae posuere iaculis, arcu nisl dignissim dolor, a pretium mi sem ut ipsum. In ut quam vitae odio lacinia tincidunt. Curabitur a felis in nunc fringilla tristique. Vestibulum fringilla pede sit amet augue.

Nullam tincidunt adipiscing enim.

  • Curabitur nisi. Fusce convallis metus id felis luctus adipiscing.
  • Sed magna purus, fermentum eu, tincidunt eu, varius ut, felis. Sed a libero.

Sed magna purus, fermentum eu, tincidunt eu, varius ut, felis. Morbi vestibulum volutpat enim. Etiam iaculis nunc ac metus. Praesent venenatis metus at tortor pulvinar varius. Fusce a quam.

4

Trin 2: Registrering

På dette trin er det muligt at verificere alle indtastede oplysninger inden sagen sendes til manuel
sagsbehandling ved Skibsregistret i Søfartsstyrelsen.

Under ”Godkend og afsend anmeldelsen” er det muligt at folde en accordion ud for hvert trin samt eventuelle
beskeder, der er afsendt til og modtaget fra Søfartsstyrelsen i løbet af anmeldelsen.


Trin 2: Registrering: Accordions der opsummerer de indtastede oplysninger


Det er muligt at markere, at anmeldelsen er indbyrdes afhængig af en anden anmeldelse og at disse skal registreres samtidig.

 


Trin 2: Registrering: Markering af indbyrdes afhængige anmeldelser


Det er muligt tilføje beskeder til Søfartsstyrelsen.

 


Trin 2: Registrering: Beskeder til Søfartsstyrelsen

 

Klik på ”Anmod om registrering” for at sende sagen til manuel sagsbehandling ved Skibsregistret i Søfartsstyrelsen


Trin 2: Registrering


Anmeldelsen er nu sendt til manuel sagsbehandling hos Skibsregistret ved Søfartsstyrelsen og du kan logge ud
og lukke dit vindue i selvbetjeningen eller gå til forsiden og påbegynde en ny registrering.

Såfremt sagen godkendes, vil anmeldelsen automatisk fortsætte til næste trin.

 


NB.: Hvis anmelder har udfyldt sin mailadresse under profilsiden (ved at holde musen over sit navn og klikke på profil øverst til
højre), så vil der blive sendt en mail til denne mailadresse om, at anmeldelsen kan fortsætte, så snart alle parters opgaver er
udført.


Trin 2: Registrering: Sagen afventer Skibsregistret

 

 

 

 

 

5

Trin 3: Beviser

Såfremt skibet skal anmeldes om optagelse i skibsregistret umiddelbart efter denne udslettelse,
så skal Skibsregisternummeret anvendes.

På denne side kan man finde dette nummer.
Skibsregisternummeret kan også findes på skibets detaljevisning.
Skibsregisternummeret skal også bruges såfremt skibet skal optages igen i skibsregistret på et senere tidspunkt


Trin 3: Beviser: Download Nationalitetsbevis

 

 

Bestil udslettelsesattest

På dette trin er det muligt at bestille en udslettelsessattest for skibet.
Dette er også muligt fra detaljevisningen for skibet i Selvbetjeningen.

Ud for ”Udslettelsessattest” klik på ”Bestil udslettelsessattest”.

 


Trin 3: Beviser: Bestil udslettelsessattest

 

 

 

Anmod om udstedelse af nyt CSR-Certifikat

Det er muligt at anmode om at få udstedt et CSR-Certifikat ved at vælge ”Ja” ud for ”Skal der udstedes et nyt CSR-Certifikat”.
Klik på ”Hent CSR-blanket” hvis du ikke allerede har udfyldt den påkrævet blanket


Trin 3: Beviser: Anmod om udstedelse af et nyt CSR-Certifikat


Udfyld blanketten.
Upload dokumentation ved at klikke på ”Upload CSR her”.

 

 


Trin 3: Beviser: Anmod om udstedelse af et nyt CSR-Certifikat

Hiv filerne ind i den stiplede kasse for oven eller klik på ”Vælg fil(er)” for at vælge de filer, der ønskes uploadet.


Trin 3: Beviser: Upload dokumentation

Når alle filer, der ønskes uploadet, er tilføjet til listen, klik på ”OK”.

 


Trin 3: Beviser: Upload dokumentation

Systemet viser listen over dokumenter, der ønskes vedlagt anmeldelsen. Klik på ”Upload vedlagte dokumenter”.


Trin 3: Beviser: Upload dokumentation

Systemet vil vise, at upload af filen/filerne er gennemført.

 


Trin 3: Beviser: Upload dokumentation

Det er muligt tilføje beskeder til Søfartsstyrelsen.
Klik på ”Send til manuel behandling”.
Anmelder får besked fra Søfartsstyrelsen når sagen er behandlet.

 


Trin 3: Beviser